למידה עכשווית

בתוך המציאות המשתנה, אצלנו באליאנס אנחנו שואפים להיות בית חינוך שבו מתקיימת למידה אמיתית, רלוונטית ומותאמת לכל תלמיד ותלמידה, כזו שתוציא את הבוגרים שלנו אל העולם לא רק עם ידע בתחומים שונים, אלא גם כאנשים ערכיים, יזמים, יצירתיים, בעלי יכולת ניהול והובלה, לומדים עצמאיים ובעלי דעה, בעלי יחסי אנוש ועוד.

לשם כך, שינינו את תכנית הלימודים במקצועות מדעי הרוח בחטיבת הביניים. המקצועות נלמדים בקורסים בהם הדגש הוא למידה מבוססת על רעיון גדול. לצד הקניית הידע, השיעורים מבוססים על מיומנויות קוגניטביות, חברתיות ורגשיות המקנות לתלמידים כלים והרגלים להתמודדות בהווה ובעתיד.

אך השינוי מתרחש בכל מקצועות חטיבת הביניים בהם מתקיימים מגוון אירועי הערכה המבוססים על מיומנויות וחשיבה רפלקטיבית ומזמינים את התלמידים להתנסות בסגנונות הערכה שונים. כך אנו מתרגלים מגוון של מיומנויות לצד הקנייה והשבחת ידע.

לוח ההערכה זה הוא נר לרגלינו ואנו שואפים להעניק לכל תלמיד.ה בחטיבת הביניים את ההזדמנות להתנסות במגוון דרכי הערכה, ביחיד/זוג/קבוצה תוך תרגול מיומנויות קוגניטיביות ורגשיות-חברתיות וכן חשיבה רפלקטיבית. כל זאת מתוך אמונה כי ככל שנרבה בהתנסויות, כך נדע להכיר מהן החוזקות שלנו ועל אילו חלקים עליי להמשיך ולעבוד.

בהלימה לאירועי הערכה המגוונים, תלמידי חטיבת הביניים של אליאנס מקבלים בסוף המחצית גיליון הערכה מעצבת המתייחס לצד הציונים ושליטתם בחומר הנלמד, גם לשליטתם במיומנויות וביכולות השונות בתחום הניהול העצמי וההתנהגות.

רצף שש-שנתי ותכניות ממירות בגרות

בחטיבה העליונה, לצד למידה איכותית העומדת בסטנדרטים של בחינות הבגרות השונות, אנו מקיימים פדגוגיה ייחודית ואוטונומית המבוססת על טיפוח לומד עצמאי, כישורי עבודה בצוות, חשיבה ביקורתית, מתן בחירה ולקיחת אחריות. בתחום ההומניסטיקה כל תלמיד זוכה להשתתף לפחות במסלול אחד הממיר בחינת בגרות וכך ניתנת לצוות החינוכי האפשרות לעסוק גם בחטיבה העליונה ביתר שאת בלמידה אקטואלית, פיתוח מיומנויות שיח רגשיות וחברתיות, פיתוח יכולות שיתוף ועבודת צוות.  

בתוכניות ממירות בגרות, מורי בית הספר הם אשר מלווים את התלמידים לאורך כל הדרך ומעניקים להם באופן אוטונומי את ציון הבגרות המלא. אנו מאמינים במורים מובילים, אשר מייצרים תלמידים מובילים. על דרך הבחירה ולקיחת האחריות אנו שואפים בבית החינוך שלנו להצמיח ולקדם אישית את התלמידים שלנו כמוכשרים לאתגרי עולם המחר וזאת תוך הקפדה ועמידה בהישגים נאים בציוני הבגרות.

תכניות ממירות בגרות הקיימות בבית הספר:

  • תכנית הנש”ף בספרות “להתגבר ולהתבגר” הייחודית לבית ספר אליאנס
  • תכניות אקסקלוסיביות נוספות המטפחות כישורי לומד עצמאי ואוריינטציה דיגיטלית: תכנית יהלום בהיסטוריה ותכנית בראשית בתנ”ך.

בנוסף אנו מאפשרים לכל תלמיד.ה בשני מסלולי לימוד ייחודים ברמה של 5 יח”ל ובתחומים שונים התואמים את נטיות ליבו.ה הלימודיות. קיימים בבית הספר שלנו מסלולים מוגברים בשפה הצרפתית, במדעי ההומנסיטיקה והרוח: אומנות, ספרות וקולנוע; במדעי החברה: פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכלכלה, במחשבים: מדעי המחשב,הנדסת תוכנה ומסלול סייבר;  ובמדעים  מדויקים: כימיה, פיזיקה וביולוגיה.

פרטים נוספים על מסלולי הלימוד ניתן למצוא כאן.